Upload Your Photo here & earned extra $$$$!!!

Thursday, June 7, 2012

@kampung tiram...

cuti di kampung


sejak dri 2 jun lgk dh blk kg..
sje jek blk..knn nk rht kt kg..

spjg apr & may slalu jek mc..
last2 aku decide amik unpaid leave..
doc siap soh amik 2 bulan..
xdpt la jep..sape nk byr kete..credit card..bil tepon aku?

setelah dicmpr bahgi tolak tambah..
dpt la aku cuti unpaid leave 10 hri...
lgk 6 hri kne abeskn cut tahunan..
itu syarat uk dptkn unpaid leave..

okay la..dpt la aku rehat..
hrp2 tekanan darah aku naik la nnt..

so far supplement doc bgi tmsk la calcium, pramilet + saferon (utk tmbh drh)
org len sume amik obimin (bdk opis ler)
aku tgk ingredient same jek obimin dgn pramilet..
doc lebih tahu ape yg aku perlukan..

selain supplemet doc bgi..
aku minum air rebusan kch hijau + gula batu + halia utk naikkn HB..
xtau la bkesan ke tidak..kite tggu nnt bile doc amik drh..

sume dlm badan ni jdi rendah tmsk gula..
aku mmg xske mkn manis kecuali kuih muih tertentu cm kuih bakar..kuih akok..
air manis pon en suami xbgi minum..
last2 gula dlm darah pn rendah..

skrg gigih minum air manis..
smp abes la kordial ribena kt umh...
mkn kismis + kurma ..tpi sikit jek la..
tekak aku mmg xske bende2 manis..
klu coklat pon eh mkn sikit jek..

msk trimester ke 2 ni plk aku muntah..
puncanye susu.. jdi susu pon aku xminum..
kate en suami..baby ngikut die xske minum susu..
mgkn jgk la kot..

ini kali pertama bpisah lame ngan en suami..
perasaan die lain sikit.. nak2 bile tibe ade rse sesuatu bgerak2 dlm  perut aku ni..
bile letak tgn kt perut leh rse pergerakan..
awal betoool aku dpt rse..
klu ikt babybook bese ibu blm dpt rase prgerakan baby sehingga mggu ke 20..
ibu excited sgt ni..tpi siyes blh rse..

xsabarnye nk tggu baby kuar..

lately ni ske tgk gmbr bby2 kwn2..
hahaha..comel2 belake..
hrp2 ank ibu n papa (dh decide name panggilan okeh) pon comel nnt..
huhu..o la ..xtau nk melalut ape dah..
babai..

No comments:

Post a Comment