Upload Your Photo here & earned extra $$$$!!!

Sunday, January 23, 2011

Alkisah hari Ahad 23 Jan 2011

dh lame xbgn seawal 5 pagi..
dlo ade gak la ms keje DiGi..

hr ni bgn pagi.. konon2 nak blk tganu..
nk menziarah nenda yg nazak (Allahyarhamah)

mlm sbm akak aku yg 2nd ckp flight kui 7am..
dgn gigih bgn pg.. smp terminal subang dlm kui 6am..
sampai kt kaunter Firefly..
nmpk big sis + abg ipar..
jmp derg.. pastu tiket adelah RM3++

bincang nye bincang.. kami tpakse batalkn niat nk pegi..
sbb nk balik ari jek.. aku still keje esok..
nk drive.. fuh! jauh tuh klu blk hri...
sdhnye... mmg xjd pegi..

so dr terminal subang ke mahogani utk bekpes..
abg ipar ckp nk dtg umh..
7 bln kami kawen derg blom pnah dtg..
aku pon ckp ok jek..
mmg lpas bekpes nk pegi pasar pon..

pastu terus ke pasar.. dlm keadaan mengantuk ok..
beli ikan .. sayur sikit .. and brg2 yg perlu utk msk..
dh sudah kt pasar sek 6..
pegi pasar tani kt sek 13..
cri tikar... umh kame meja mkn kiut sgt..
so beli la tikar supaya blh mkn bwh..

blk umh terus jek bersihkan ikan sume..
en.Suami bz mengemas kt depan
(tq sayang kerana mbantu)

gedebak gedebuk.. pkl 1pm siap sume..
dgn kemas2 dapur.. mop2 sikit..

dkt2 kui 2pm.. big sis sampai..
pastu 2nd sis myusul..
bru la sempat tgk album kawen aku..
aku mmg xusung kemane album tuh..
sesape nk tgk meh la dtg umah..

berbalik pd cite nenda ku tdi..
ade sikit rase ralat sbb aku xbalik tganu..
:(

Al-Fatihah buat nenda ku 
semoga ditempatkan bersama mereka yg beriman..




clockwise: sambal sotong, sambal belacan, lala sweet sour & ulam raja

atas: kari ikan ayam (jebong) & selar kuning goreng

msk lauk simple jek.. :)))))

signing off**



No comments:

Post a Comment